انگليس به دنبال توسعه فرودگاه هيترو
مقامات گردشگري انگليس تنها راه از بين بردن مشکل ظرفيت فرودگاه هيترو لندن را توسعه آن مي‌دانند.

به گزارش بي بي سي، پس از نظرسنجي از 1300 مدير گردشگري انگليس، 34 درصد از مديران، توسعه فضاي فرودگاه هيترو و 20 درصد ساخت فرودگاهي ديگر در لندن را راه حل از بين بردن معضل جابه‌جايي گردشگران در اين شهر عنوان کردند.

مدير نمايشگاه بازار جهاني گردشگري لندن نيز با اشاره به اين که توسعه فرودگاه هيترو و ساخت سومين باند پرواز آن براي جذب مسافر بهتر خواهد بود، افزود: بدون شک توسعه فرودگاه‌هاي شرق انگليس از ساختن فرودگاهي جديد با هزينه‌هاي گزاف پذيرفتني‌تر خواهد بود.

با وجود اين، گروهي از مديران صنعت گردشگري انگليس متمرکز کردن پروازها در يک فرودگاه را به ضرر صنعت هواپيمايي و فرودگاهي اين کشور دانستند و ساخت فرودگاه جديد را کم‌هزينه‌تر عنوان کردند.

به اعتقاد آن‌ها، بالا بردن حجم پروازها در يک فرودگاه، امکان بروز حوادث را افزايش خواهد داد و در صورت وقوع حادثه، خسارات جبران‌ناپذيري متوجه مقامات فرودگاهي انگليس خواهد شد.

به گزارش ميراث آريا، دلسوزي مقامات دولتي انگليس براي مردم و دم زدن از هزينه‌هاي گزاف و اضافي در حالي است که در بحبوحه رکود اقتصادي اين کشور، اقدام به برپايي مراسم پرهزينه افتتاح بازي‌هاي المپيک کرده بودند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا